More Than This - Chapter 30

 
Victorias perspektiv:
Jag hoppade ur den låga bilen som jag hade suttit i fyrtio minuter. Min rumpa kände jag knappt och mina ben sände ut stickande känslor i benen för varje steg jag tog. Min blick granskade ängarna framför mig och av någon anledning kändes det som att vi befann oss i en annan värld. I hela mitt liv har jag levt med bilar, stressiga människor, fullpackade gator och avgas lukter som gjorde att man nästan kände sig hög. Men här fanns det inget sånt alls, bara ren natur. Inga bilar eller människor. 
"Hade du tänkt att stå kvar där eller ska du följa med?" flinade Louis och kollade på mig. Jag log svagt och skyndade mig fram till honom. Han la sin arm runt min midja och drog mig närmare honom och som vanligt stod min kropp i brand. Är han medveten om vad han får mig att känna? Får jag honom att känna så? 
"Jag och killarna brukade alltid åka hit förut och bada för att slippa paparazzis och fans" sa Louis plötsligt och jag väcktes ur mina tankar. Louis blick var fastklistrad framåt och ett leende lekte på hans läppar. Förmodligen tänkte han på alla minnen han haft med de fyra killarna och jag kunde inte låta bli att le. 
"Jag vet inte hur ni badade" sa jag och kollade runt omkring oss "för jag ser ingen strand eller vatten här"
"Du kommer få se snart" 
Jag kände att Louis kollade på mig i ögonvrån med ett leende på läpparna men jag valde att inte kolla tillbaka på honom, jag gillade tanken att han kollade på mig med ett leende på läpparna och ännu bättre kändes det att tänka att jag inte märke även om jag gjorde det. 
"Sisten i får gå hem!" hojtade Louis plötsligt och började springa mot något som verkade vara en sjö lite längre bort. Hans armar var uppe i luften och jag kunde inte låta bli att le åt hans barnsliga sida som hittat ut från hans kropp. Och om jag ska vara ärlig så älskar jag den sidan av Louis. Jag älskar hur spontan och larviga grejer han vill göra. 
"Du kommer få gå hem Vic!" ropade han och kollade bak på mig över axeln. Jag såg hans breda leende på hans läppar och det fick mitt leende att ökas i flera milljoner grader. Han stannade vid träden som var precis innan sjön och drog av sig tröjan. Han kollade på mig innan han tog ett rejält skutt ner i vattnet. Han var under vattenytan i några sekunder innan han tittade upp igen med vattnet rinnande i ansiktet från håret. Ett stort, brett leende fanns på hans läppar och hela tiden kollade han på mig medans jag gick närmare sjön. 
"Kom" sa han och räckte ut sina armar i luften när jag stod precis vid kanten till sjön.
"Jag är här" sa jag med ett flin och satte mig i gräset.
"Jag menar i vattnet" sa han och himlade lekfullt med ögonen "Bada med mig!"
"Jag har inga badkläder och jag vill helst åka hem med torra kläder" sa jag och log brett.
"Ta av dig då?" sa han och flinade.
Jag himlade med ögonen och kollade bort med ett leende som lekte på mina läppar.
"Snälla" bad han med en röst man bara inte kunde säga nej till "Bada med mig"
"Okej då" sa jag och suckade. Jag reste mig upp och vände mig om, lite generad över att ta av mig kläderna framför Louis även om jag skulle behålla underkläderna på "Kolla bort" 
Försiktigt och långsamt drog jag av mig tröjan som jag sedan kastade bort den så att den landade bredvid Louis tröja. Gåshud fyllde min kropp när vindpustar susade förbi mig när jag knäppte upp mina byxor som jag lät glida ner för mina ben. 
"Du får gärna bada idag" kommenterade Louis och jag kunde se hans flin på läpparna framför mig även om jag inte kollade på honom.
"Du kollar inte va?"
"Vad spelar det för roll?" 
Jag klev ur mina byxor och vände mig om med mina händer som försökte täcka min mage. Louis hade ett svagt leende på läpparna som jag inte kunde tyda och det orsakde mig att bita hårt i läppen. Förmodligen såg jag ut som en knubbsäl och att han helt sjävklart skulle dumpa mig efter det här. Men har var inte sån och det visste jag. Men jag kunde ändå inte låta bli att känna mig en aning osäker.
"Hoppa" sa han och sträckte ut sina armar ännu en gång "Jag fångar dig"
Jag bet mig i läppen ännu en gång och lät armarna falla ner. 
"Lova? Det här typ det läskigaste jag vet"
"Jag lovar" skrockade han och jag log svagt.
Vi räknade till tre samtidigt och jag hoppade inte föräns på fyra bara för att jag fegade ur. Jag hamnade i Louis famn och jag kunde inte släppa tanken av att våra kroppar gned sig mot varandra. 
"Du får inte täcka din kropp" viskade Louis och tryckte sin panna mot min så att våra ansikten endast var några milliter ifrån varandra. Just nu fanns det inte bara några fjärilar i min mage, nej, det var hela zooet i min mage "Du är perfekt"
"Ingen är perfekt"
"För mig är du perfekt och kommer alltid vara"
Mina kinder hettades upp rejält och jag kollade direkt ner. Min blick landade på hans bröst där en tatuering sträckte sig från sida till sida. It is what it is stod det och jag kunde inte låta bli att dra mitt finger över den svarta texten hur mycket jag än kämpade emot. Jag hade alltid varit lite svag för tatueringar på killar.
"Jag har också en tatuering" flög det ur mig när jag kollade på resten av hans tatueringar på hans armar. 
"Verkligen? Jag har inte sett någon" sa han och jag kunde höra hur han försökte att inte låta förvånad, men jag kunde höra det. Men jag klandrar honom inte för det, jag skulle också blivit förvånad om jag var honom. Jag ser inte ut som en tjej som skulle tatuera sig.
"Det var meningen att den inte skulle synas" sa jag och strök fingret över hans tatuering som verkade vara en ren eller något annat liknande djur "Jag gjorde den när jag var tretton, jag var ganska dum"
"Vad är det för något?" 
"Det är en evighetssymbol. Jag har den på sidan, här" Jag lyfte på min arm och flyttade på bh-bandet "Min mamma dödade mig när hon såg den när vi var på semester"
Louis skrockade och drog fingret över det precis som jag gjorde över hans. Det fladdrade till i magen och jag bet mig i läppen.
"Jag gillar den" sa han och kollade upp på mig med ett leende som dödade mig. Jag log tillbaka innan vi lutade oss närmare varandra och träffades i en perfekt kyss.
 
-
 
"Dina läppar är blåa" flinade Louis och petade på min läpp när vi satt i gräset. Jag himlade lekfullt med ögonen och slog löst bort hans hand.
"Kanske för att vi badade i svin kallt vatten i typ en timme" sa jag och log.
"Du passar i det"
"Tyst" sa jag i ett skratt och vände bort ansiktet "Du har också blåa läppar, bara så du vet"
"Har jag inte alls" svarade Louis och placerade sina fingrar på min kind, han vred sakta tillbaka mitt ansikte så att vi kollade in i varandras ögon igen "Svara mig ärligt nu, okej?"
Jag höjde ögonbrynen och nickade långsamt. Jag blev nästan orolig när han var såhär seriöst. Det var inte ofta han var såhär seriös.
"Lova att svara mig ärligt" sa han allvarligt igen och jag nickade ivrigt.
"Jag lovar" sa jag och rynkade pannan.
"Har..." började han och kollade ner i marken som att han var ledsen. Var han ledsen egentligen? Jag kollade oförstående på honom, vad han nu skulle säga så verkade det otroligt viktigt "Har..."
"Har...?" upprepade jag och Louis kollade upp på mig.
"Har jag verkligen blåa läppar?" sa han och brast ut i skratt. Jag kollade på honom medans han drog handen genom sitt hår som började torka och skrattade samtidigt. Var han seriös? "Du skulle sätt ditt ansiktsuttryck" 
Jag slog till honom löst på armen men jag kunde inte låta bli att skratta själv "Alltså gosh, jag trodde du var seriös" 
"Jag märkte det" sa han och la sin arm runt min midja "Du är jätte söt när du ser oförstående ut"
Jag himlade lekfullt med ögonbrynen och lutade mitt huvud mot hans axel.
"Visst är jag en bra skådespelare?" sa han stolt och jag kollade upp på honom.
"Kanske" 
"Jag är det, jag vet att du tycker det" sa han och log svagt.
"Alltså, du är inte  bra" sa jag och försökte hålla mitt leende inne. Jag älskade hur frustrerad han blev när man nekade honom när han egentligen hade rätt.
"Är jag visst! Jag vet att du tycker det"
"Nej" sa jag och vände bort ansiktet.
Louis händer letade sig till min midja och han klämde löst men det räckte för att jag skulle börja skratta "Säg att jag är den bästa skådespelaren du någonsin sätt" sa han lekfullt.
"Nej, för du var inte bra" sa jag och Louis klämde ännu mer så att jag brast ut i ett gapskratt ännu en gång.
"Säg det, annars släpper jag inte" sa han och drog mig bakåt så att jag låg på rygg med honom bredvid mig.
"Louis, d-det är inte r-rättvist" sa jag och kippade efter luft mellan mitt skratt.
"Säg det bara" sa han och lutade sig närmare mitt ansikte så att vi endast var några centimeter ifrån varandra "Jag släpper då"
"Jag vill inte ljuga för dig" 
"Du gör det så svårt för dig" flinade han och klämde ännu mer än tidigare.
"Okej okej" skrattade jag och Louis slutade "Du är den bästa skådepspelaren jag någonsin sätt"
"Säg att jag är den snyggaste skådespelaren också" sa han mot mina läppar och jag himlade med ögonen.
"Louis!" sa jag och skrattade.
"Snälla"
"Okej, du är också den snyggaste skådespelaren som fi...-" jag hann inte avsluta meningen innan Louis läppar var tryckta mot mina i en intesiv kyss.
När vi drog oss undan var vi båda andfådda och kippade efter luft som två hundar som sprungit flera mil. Han la sig på rygg bredvid mig och jag vände mig direkt så att jag låg med ansiktet mot honom. Hans ögon var slutna och det verkade som att han verkligen var trött. Men jag förstod honom, för det var jag också efter inatt.
"Dina läppar är verkligen blåa" sa jag lågt efter ett tag innan jag blundade jag med. 
 
----
 
Okej, det blev inte riktigt som jag tänkt mig meeeen iallafall, det är ju något! Ni fick ett kärleks kapitel för jag tyckte det behövdes, hihi. Hoppas ni gillar det och glöm inte att kommentera nuuuuu :Dx
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så braaa! Mer!?

Svar: Taaaack sötnos! Kommer snart förmodligen x
directioneernovell.blogg.se

2013-09-08 @ 01:14:47
Postat av: Berättelser om One Direction

Louis är så fin, mer?:)

Svar: Ja hihi, det kommer! :D x
directioneernovell.blogg.se

2013-09-08 @ 11:06:12
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Lisa

Åå jag bara älskar Louis!! Och denna novellen! MERA! X)❤❤❤❤❤❤

Svar: SÖTIS! Jag blir ju tårögd haha, alltså ni är så himla underbara ❤
directioneernovell.blogg.se

2013-09-08 @ 16:54:58
URL: http://lisaandersson1.bloggplatsen.se
Postat av: Märta

Fy sjutton!!! Naturbegåvning!! Så himla bra kapitel! Dom är jättesööööta ju!!! Älskar dig♥♥♥♥♥♥♥♥

Svar: Awwwww omg du är så himla sööööt! Har värsta leendet på läpparna nu och du gjorde helt klart min dag! Älskar dig med haha ❤❤❤❤❤
directioneernovell.blogg.se

2013-09-08 @ 21:16:13
Postat av: Anonym

❤❤❤

Svar: ❤❤❤
directioneernovell.blogg.se

2013-09-09 @ 07:50:20
Postat av: My (1D Novell)

en utav de finaste delarna jag läst på länge! så jävla underbar del, orkar inte. Guuud så goooo! Log igenom hela å nu vill jag bara läsa flera kärleksdelar, hihi. xx

2013-09-09 @ 21:39:03
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

en utav de finaste delarna jag läst på länge! så jävla underbar del, orkar inte. Guuud så goooo! Log igenom hela å nu vill jag bara läsa flera kärleksdelar, hihi. xx

Svar: Sötis, tack xx
directioneernovell.blogg.se

2013-09-09 @ 21:40:38
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Clara

Va mysigt❤❤❤❤

Svar: Ja hihi ❤
directioneernovell.blogg.se

2013-09-11 @ 16:17:54
Postat av: Nialler

Jätte bra!♥ men skulle du vilja köra ett Länkbyte, och om du vill det kan du skriva till mig på kil (heter Elinhess) men om du inte vill skriva på kik kommentera på min blogg :) - Nialler

Svar: Åh tack så mycket sötis! ♥ Jag gör jätte gärna ett länkbyte men just nu har liksom inte tid eller vad jag ska säga... Men jag hör av mig snart haha :)
directioneernovell.blogg.se

2013-09-11 @ 18:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0