More Than This - Chapter 3

 
Josh perspektiv: 
Jag  gick utmattat upp för det sista trappsteget. Jag fibblade upp nycklarna ur fickan och gick fram till dörren. Jag kanske inbilldade mig, men jag tyckte att jag hörde musik därinnefrån. Jag låste försiktigt upp och gick in, och jag hade rätt. Vic hade satt på One Directions musik.
"Vad tycker du?" frågade jag och gick fram till soffan där Vic satt, hon kollade skräckslaget sig om och tittade på mig "Jag menar One Direction, deras musik"
"Du skräms" sa hon och la handen på hjärtat, hon tog ett djupt andetag och rätade på sig "Dom är helt okej"
Jag satte mig ner bredvid henne och såg inte förens nu att hon hade tårar i ögonen och att dom var alldeles röda. Jag kollade förvånat på henne och la sedan armen om henne.
"Vad har hänt?" frågade jag oroligt och tryckte henne närmare mig. Hon la sitt huvud på min axel och snyftade högt.
"Justin ringde" 
Jag nickade och kollade ner på henne. Hennes blonda hår var nu utsläppt och hängde ner för hennes rygg. Jag märkte att hon hade fått svaga lockar. Precis som hon hade när hon var liten.
"Du har fått tillbaka dina lockar" sa jag och log.
"Jag har haft håret uppsatt i en bulle, då brukar det bli lite vågigt och lockigt" sa hon i ett skratt och rätade på sig "Men jag har faktiskt fått tillbaka dom"
"Är du trött?" frågade jag efter ett tag och kollade på Victoria som hade stängt sina röda ögon.
"Lite" svarade hon i en gäspning.
Jag tog hennes hand och drog med henne till gästrummet där hon skulle sova. Hon gick direkt till sängen och landade på den klumpigt. Hennes ljusa hår flög uppåt utav "vinden" och hennes kropp studsade med sängen.
"Du Vic?" 
"Mmh" svarade hon och kollade bak mot mig.
"Jag ska till studion imorgon, ganska tidigt" sa jag och gick sakta baklänges ut ur rummet "Vill du följa med? Det här är alltså klockan halv fem på morgonen för att minska kaos med fansen"
"Nej tack" svarade hon och begravde ansiktet i kudden igen.
 
Victorias perspektiv:
När jag vaknade var det tomt i huset, det var bara jag. Jag hasade mig upp och tog på mig närmaste kläder, vilket var gråa mjukisbyxor med en rosa tröja. Jag satte upp håret i en slarvig bulle sedan gick jag ut till köket. Jag kastade en blick på klockan, 12.03. Jag kokade vatten och tog fram en kopp. Jag gick ut till vardagsrummet och tog tag i min mobil. Jag hade fått mer sms av Justin och några från mamma. Men jag hade ingen större ork att svara på någon utav dom. Speciellt inte Justins. Jag gick tillbaka till köket och precis när jag hade kommit till hallen öppnas dörren och fem killar kommer intravandes. Jag kollade chockat på dom och dom på mig.
"Är du Vic?" frågade killen längst fram med det ruffsigt perfekta håret.
"Aa" sa jag tveksamt och kollade på var och en.
"Är du ett fan?" frågade den lockiga killen och log.
"Av vadå?" frågade jag dumt och kom på mig. Han menade One direction "Jaha, öh, nej inte riktigt"
Jag log och försvann in i köket igen. Jag hade skämt ut mig totalt och behövde gömma mig. Killarna började pladdrade på igen och snart kom dom in i köket.
"Jag är Liam" sa en kille med lite kortare hår, han sträckte fram handen och vänligt tog jag emot den "Det här är Harry, Niall, Zayn och Louis" han pekade på var och en.
Jag nickade vänligt och vände mig till teet igen.
"Vill ni ha te?" frågade jag och vände mig om och mötte ett par blåa ögon. Det var Louis ögon.
"Ja tack" svarade alla i kör och jag nickade, igen.
Jag plockade fram fler koppar och hällde i det heta vattnet i resten av kopparna.
"Ska jag hjälpa till med något?" frågade Louis och ställde sig bredvid mig.
Jag märkte redan nu, även om vi precis träffades, att Louis var den som var utåt. Såklart var alla det, men han var den pratiga och den skojiga. 
"Skulle du kunna hämta teet, jag har ingen om vart det är" sa jag och kände att det hettade till i kinderna.
Varför kunde jag inte ens svara på. Men det var något hos honom jag gillade, det var han som fångade min uppmärksamhet först av dom. Han som jag tyckte verkade vara mest intressant.
Louis öppnade direkt skåpet framför mig och plockade fram sex tepåsar.
"Går det bra med vanilj?" frågade han.
Jag nickade och log. Och då log han tillbaka. 
"Har ni kakor?" frågade killen med den irländska dialekten.
Jag vände mig mot honom och kollade på honom.
"Det är han som äter hela tiden" skrattade Harry och stoppade i tepåsarna i kopparna "Och jag varnar dig, ta inte något från hans tallrik eller ta det sista chipset i påsen. Han kommer äta upp din hand"
Jag skrattade och kollade på honom "Tack för tipset" 
Han nickade och tog brickan med kopparna och ställde dom på bordet. Jag gick fram till skafferit och tog fram korgen med kakor. 
"Åh, Oreo's!" sa han glatt och gick direkt fram till bordet och satte sig. 
Även om jag inte kände dessa killar, jag hade ju liksom pratat med några av dom, men deras sätt att prata och bara vara gjorde mig trygg. 
"Är inte du Justin Biebers tjej?" sa Harry misstänksamt och kollade på mig. Och nu var alla blickar riktade mot mig.
Jag satte mig bredvid Zayn och skakade på huvudet "Jag var"
"Jag kommer ihåg när Niall träffade Justin för första gången" skrattade Harry och kollade på Niall som satt med munnen full med kakor.
"Käften Harry" sa han och blev röd om kinderna.
"Jag behövde ta med honom ut från rummet så han fick skrika av sig" fortsatte Liam och skrattade.
Jag log mot honom och nickade "Jag kommer ihåg att Justin berättade om det"
"Det var ju stort!" sa Niall och en kakbit flög ur munnen.
"Visst, Nialler" skrattade Zayn och dunkade honom på ryggen.
Jag kollade ner i bordet och kom på att Josh inte var här.
"Vart är josh?" frågade jag och kollade på Liam som verkade ha mer koll än dom andra.
"Han skulle till någon tjej, tror jag" svarade han och log.
"Och han lämnar er här?" skrattade jag och drack av mitt te.
"Han skulle komma lite senare. Han bjöd hit oss till middag"
 
Louis' perspektiv:
Jag sneglade på Victoria när hon skrattade. Jag märkte att hennes ena öga smalnade när hon skrattade. Vilket kanske var konstigt att jag la märke till.
"Vad är det med dig, Lou?" viskade Harry som satt bredvid mig.
"Va?" jag kollade på honom och höjde ena ögonbrynet.
"Gillar du henne?" retades han och kollade på henne.
"Harry, jag känner henne inte" sa jag och drack av mitt te.
Han skrattade och lutade sig tillbaka "Lär känna henne då" 
Jag kollade på honom och sedan Victoria. Hon drack försiktigt av sitt te och kollade ner på sin mobil som hade plingat till. Hon kollade upp och mötte min blick och log, jag kollade generat bort och kände hur min mage pirrade till. Aldrig någonsin förut hade jag blivit generad om jag mötte en tjejs ögon. Aldrig hade jag heller blivit pirrig när en tjej log mot mig. Det var som att jag inte längre kände mig själv.
 
 
-----
 
Kolla vad långt det blev haha! Har suttit hela dagen och klurat, men nu är den iallafall uppe! :)xx

Kommentarer
Postat av: Märta

Goodie!! DET SKA HANDLA OM LOUIS!!! Yeey. Super!

Svar: Tack! haha har skrivit så många noveller, eller iallafall påbörjat som aldrig blivit klara, om Harry, så jag bytte haha :)xx
directioneernovell.blogg.se

2013-06-27 @ 22:55:18
Postat av: My (1D Novell)

Har nu läst ikapp dina kapitel och guuud vad bra! riktigt grym novell lär jag säga och du skriver så bra! Ska absolut börja följa denna blogg :D

Svar: Tack så jätte mycket! :D
directioneernovell.blogg.se

2013-06-28 @ 13:31:37
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0