More than this - chapter 2

 
 
 
Victorias perspektiv: 
Jag vaknade med ett ryck när flygplanet landade med en duns på marken igen. Jag spärrade upp ögonen och kollade ut, det var ljust ute. Det var dag här alltså. Jag rättade till bullen på huvudet och gäspade. Min mage kurrade högt och jag la snabbt handen för så att ljudet skulle dämpas. Jag tog bort säkerhetsbältet och reste mig upp. Jag vinglade till när jag ställde mig på mina ben, det var som att jag var ett barn igen som inte kunde gå. 
"Går det bra?" frågade mannen bredvid mig med ett flin på läpparna.
"Jadå" svarade jag och log osäkert mot honom.
Jag passerade honom och ställde mig i gången, jag sträckte mig för att komma åt "hyllan" där min väska låg.Jag greppade tag i den och drog ner den. Den smällde till mannen som jag satt bredvid och han kollade på mig.
"Förlåt" sa jag och gick snabbt efter dom andra för att komma ut ur planet.
 
Jag ställde mig precis vid det gula strecket som visade att man inte skulle stå för nära rullbandet med väskorna på. Väskorna hade redan kommit och de flesta hade redan fått sina och gett sig av. Jag tog upp min mobil och satte på den. Kanske hade Josh skickat ett sms om att han var påväg. Fast det tvivlade jag på, han var nog redan här. Han var verkligen inte någon tidsoptimist. Min lila resväska dök upp framför mig och snabbt ruffade jag åt mig den. Jag ställde den bredvid mig och la ner mobilen i fickan. Jag drog med väskan mot utgången där jag skulle möta Josh. Jag kollade ut över massan med flera personer som skulle möta upp sina vänner eller familj.
"Vic!" hörde jag en bekant röst ropa.
Jag kollade mig omkring och såg Josh komma gåendes mot mig.
"Josh!" sa jag glatt och kramade om honom.
"Det var längesen jag såg dig!" sa han och kollade på mig.
"Ja, flera år sedan" jag log.
Vi gick ut genom de stora glasdörrarna och till hans bil.
"Hur är det mellan dig och Justin?" frågade han medans han slängde min resväska i bagaget.
Jag svalde hårt och slog ner blicken i marken.
"Öh" jag kollade försktigt upp mot Josh som nyfiket kollade på mig.
"Berätta för din kusin nu" sa han och log vänligt.
"Det är slut" sa jag lågt och satte mig i bilen.
 
-
 
Jag tog av mig skorna och gick försiktigt in i lägenheten. Det var stort med ljusa väggar och massa dyra saker. 
"Jag ska träffa killarna, vill du följa med?" frågade Josh och gick fram till mig.
"killarna?" frågade jag dumt och kollade på honom med höjda ögonbryn.
"One Direction, dom jag är trummis åt" 
"Jaha, nej tack. Jag är trött efter flygresan" sa jag och gäspade.
"Okej, jag ska försöka komma hem tidigare" sa han och gick mot en dörr.
"Nej det behövs inte, jag kommer sova ändå" 
Jag satte mig i soffan och slog på teven. Jag tog upp mobilen och la den bredvid mig och blundade.
"Jag går nu" ropade Josh "Hejdå"
Jag hann inte öppna mun förän han redan haed gått ut. Jag suckade och reste mig upp. Jag var inte alls trött, jag hade ju sovit hela resan till London. Jag reste mig upp och gick bort mot ett skåp med massa foton på. Det var bilder på mig och honom sen vi var små och bilder på Josh med One Direction. Min mobil började ringa och jag tog snabba steg och tog tag i den. Utan att kolla vem det var så svarade jag.
"Hallå?" 
"Vic? Är det du?" 
Jag stelnade till när jag hörde vem det var, Justin.
"Ja" sa jag hackigt och la handen för munnen.
"Jag saknar dig, snälla kom tillbaka" sa han och nu hörde jag hur krasslig han lät och hur mycket han snörvlade.
"Nej, jag kan inte" sa jag och tårar trängde sig upp.
"Snälla" viskade han och brast i gråt.
"Justin, snälla. Jag klarar inte av det här" sa jag och la på.
Jag kände mig otroligt dum som gjorde såhär. Men han får skylla sig själv. Festandet var ju tydligen viktigare än vad jag var.
 
--
 
Så, vad tycker ni! Det blev inget mer om hur hon var eller något sånt, men det kommer väl någon gång. Kommentera! :)
 

Kommentarer
Postat av: Märta

Jääääättebra!! Vem av killarna kommer det vara??

Svar: Tack! Hihi, det tänker jag inte säga ;)
directioneernovell.blogg.se

2013-06-27 @ 15:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0