More Than This - Chapter 6

 
Justins perspektiv: 
Jag kollade upp i taket och blundade. Victoria lämnade aldrig mitt huvud. Hon fanns där hela tiden, hennes skratt nästan ekade i huvudet på mig. Hennes leende, hennes hår, allt, jag saknade allt med henne. Jag saknade henne så mycket att det nästan kändes som att jag hade tusen knivar rakt i hjärtat. Jag kunde inte glömma henne, jag kunde inte gå vidare.
"Justin!" ytterdörren flög upp och Chrisopher kom in med snabba steg. I handen hade han mobilen och i andra en mugg från Starbucks. 
"Skräm mig lite mer" muttrade jag och kollade på honom.
"Sorry" sa han och satte sig i fåtöljen bredvid soffan jag låg i "Jag har något att berätta"
"Vad?" 
"Vic är i England" sa han och skickade över hans mobil till mig "hon umgås tydligen med Louis Tomlinson från One Direction"
Jag kollade oförstående på Christopher och sedan hans iPhone jag höll i handen. Hjärtat satt i halsgropen och jag vågade inte kolla på skärmen.
"Kolla då" sa han och pekade på mobilen.
Jag gjorde som han sa och kollade på skärmen där en bild på Vic och Louis var. Hon skrattade och Louis kollade på henne och log. Inom började det koka ilska. Försökte min vän ta min tjej? Jag kollade på Christopher och sedan på bilden igen. Hade hon verkligen gått vidare? Hade hon verkligen slutat älskat mig, på riktigt? 
"Ring henne" sa Christopher och sträckte sig efter min mobil som låg på soffbordet.
Jag gav tillbaka hans mobil och tog istället tag i min. Jag gick direkt in på hennes nummer och tryckte mobilen mot örat. Irreterande tårar tryckte sig upp ur ögonen och jag försökte snabbt blinka bort dom. 
 
Victorias perspektiv: 
Jag gick ut till köket - efter att legat i soffan i tre timmar och kollat in i kudden - och hällde upp vatten i mitt glas. Min hals sved och min tunga kändes som sandpapper. Min mobil som låg på köksbordet börjde vibrera och jag kunde se här ifrån att det var Justins namn som stod på. Jag suckade och ställde ifrån mig glaset och svarade. Jag kunde inte ignorera hans samtal hela livet.
"Hallå?" svarade jag i en suckning.
"Varför är du i England?! Är du tillsammans med Louis?!" Justins röst var spräcklig och jag kunde se framför mig hur han spände käken och försökte hålla tårarna inne, jag kände honom så väl.
"Just...-"
"Var du tillsammans med Louis när vi var tillsammans?!" 
"Justin sluta! Lyssna på mig!" sa jag strängt och suckade "Vi är inget mer än vänner, jag lärde käna honom igår" 
"Varför är du i England? Varför sa du inget?" frågade han och snyftade högt.
"Jag kunde inte vara....jag kunde inte vara där du var. Allting påminnde mig om dig och jag mådde jätte dåligt. Mamma tyckte det var bäst att jag åkte till England där Josh min kusin bor. Och jag ville inte att du skulle veta.."
"Jag saknar dig" sa han efter en kort tystnad.
Jag stirrade rakt ut i ingenting. Jag tog ett djupt andetag medans tårarna ville tränga sig upp även om det inte fanns några kvar.
"Jag saknar dig med om jag ska vara ärlig. Men du måste lova mig att börja gå vidare, glöm mig" och med dom orden la jag på. Jag la försiktigt ner mobilen på bordet och kollade på skärmen som var svart. Varför gjorde han såhär för? 
 
 
---
 
Ett till kort kapitel... Förlåt! Men bara för det så ska ni få ett till kapitel senare! :Dxx

Kommentarer
Postat av: My (1D Novell)

åhh va braa! är inget justin fan direkt men älskar ändå hur han är! dock shippar jag självklart fina Louis och Victoria mest! de måste bli dom juu :D

Svar: Jag är inte heller något fan av Justin haha :D Taaaack så mycket, du gör mig typ tårögd hihi :)<3
directioneernovell.blogg.se

2013-07-08 @ 19:27:28
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0