More Than This - Chapter 18

 
Victorias perspektiv: 
Kalla vindar svepte förbi och regnet smattrad hårt på mitt huvud medans jag tog långsamma steg längs gatan för att komma bort från  den dunkande lokalen. Att springa iväg från Louis var ett otroligt löjligt val. Men jag klarade inte av att låtsas som att jag inte brydde mig för det gjorde jag. Det gjorde ont att se Louis och en annan tjej kyssas och nu jagade minnena mig. Jag trodde vi hade något, jag menar, blickarna och allt måste ju betytt något. Men jag kanske bara inbildade mig. Lost in confusion like an illusion. Och nu började jag tänka på Justin också, jag tänker aldrig mer bli full igen. Jag kunde verkligen inte hålla reda på mina tankar och allt jag inte ville tänka på poppade ju såklart upp i huvudet och ville inte försvinna. 
"Vic, vänta!" ropade Louis bakom mig. Jag suckade högt och vände mig sakta om och kollade på Louis som  kom vinglande mot mig. Den vita tshirten han hade på sig hade blivit blöt och man kunde se hans magruter genom det blöta tyget. Om jag sa att han inte såg otrolig sexig ut nu så ljög jag. 
"Vad" sa jag och slog ner blicken i marken för att inte kolla på hans kropp.
"Vart ska du?"
"Hem"
"Du kan inte gå hem själv"
"Jag går hellre själv än med dig" sa jag utan att tänka mig för och jag ville bara slå mig i huvudet med ett basebollträ.
"Är du arg på mig?" Louis lät nästan irriterad när han sa det.
"Ja...Eller nej..." sa jag i en suckning "Jag trodde vi.... du vet... Hade något..."
"Vi har något" sa han tveksamt och jag kollade upp på honom. 
"Men den där bimbon då?" sa jag och strök bort vattendropparna som gled ner för min panna.
"Bimbon? den där tjejen som jag kysste...eller hon kysste mig...fast jag kysste inte...-"  
"Okej" sa jag otåligt och suckade högt "Jag måste gå nu"
Jag backade några steg innan jag vände mig om.
"Du får inte gå själv hem"  sa Louis och gick efter mig "Jag vill helst inte att du ska bli kidnappad eller något.
Jag kollade på honom över axeln och nickade "Då tar jag väl taxi"
"Låt mig bara gå med dig" sa han och log.
Jag suckade och nickade sakta "Okej då"
Vi gick sakta bredvid varandra, vi sa inget men det behövdes inte. Jag hade för mycket i huvudet just nu och jag orkade inte heller öppna min mun just nu och det verkade inte Louis heller. Han såg hur trött som helst ut och han var faktiskt rätt söt när han  var trött, fast det var han hela tiden. Jag sköt bort tankarna om honom och försökte istället fokusera på marken och att inte vingla så mycket. Jag ville helst komma hem hel och inte med fötter som var stukade. 
 
 
"Tack för att du...gick med mig" sa jag och slog ner blicken i marken. 
"Varsågod" sa louis och jag kollade upp på honom och mötte hans fina ögon. 
Det var spänt mellan oss och jag ville bara springa upp till lägenheten och lägga mig i sängen och bara glömma det som hänt ikväll.  Mitt huvud värkte och jag mådde illa och det var några utav de tusentals anledningarna till att jag var en riktigt bitch mot Louis just nu. 
"Vi ses" sa jag sakta och Louis nickade.
"Godnatt" sa han och jag vände mig om utan att svara. Jag öppnade portdörren och medans jag gick upp för första trappan kunde jag inte låta bli att kolla på ut Louis genom fönstret på dörren. Han riktade ansiktet upp mot himlen och lät vattnet träffa hans ansikte mjuka ansikte. 
 
-

Jag satte mig sakta upp i sängen. Mitt huvud värkte och snurrade så mycket att jag nästan kände mig döende. Det var alltså såhär det kändes att vara bakfull. Herregud, jag tänker aldrig mer dricka alkohol. Jag ställde mig sakta upp på mina trötta ben och gjorde min gång till köket. Regnet smattrade mot fönstret men det gjorde mig inte alls förvånad. Det regnade ungefär hela tiden i England. 
"Godmorgon!" sa en välkänd röst bakom mig och jag hoppade till av rädsla.
"Herregud, sluta!" sa jag och vände mig om och kollade på Josh som log.
"Är du bakis?" retades Josh och la sin hand på min axel.
"Ja, för första gången också" mumlade jag och tog fram den vita tabletten från det lilla paketet "När kom du?"
"Imorse runt nio" svarade han och satte sig vid bordet "Harry och Louis kommer sen bara så du vet, ganska snart faktsikt"
"Va? Vad ska dom göra här?" frågade jag och tog mitt glas i handen.
"Förmodligen spela Fifa" sa han med ett leende.
"Kan dom inte göra det hemma" sa jag lågt.
Jag vände mig om och suckade lågt. Jag hade ingen lust att möta Louis, inte nu.
"Ni får inte komma in i mitt rum" sa jag varnande och kollade på Josh över axeln "Det är utmattande att bara prata med dig nu och jag har ingen lust att prata med två till som dessutom pratar så himla mycket och högt" 
Josh skrattade och skakade på huvudet "Jag ska försöka komma ihåg det"
Bara ett ögonblick senare öppnas ytterdörren och prat fyllde hela lägenheten, man kunde nästan tro att det var femton personer som kom istället för två. Jag gav Josh en blick innan jag stoppade tabletten i munnen och tog en stor klunk av vattnet.
 
 
--
 
Sjukt dåligt och kort kapitel, förlåt så himla mycket! Visste verkligen inte vad som skulle hända så yes... Har iallafall fått hur många nya läsare som helst, så heeeej på er! Hoppas ni gillar min novell ;)xx

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jätte bra novell, är ny här❤❤❤❤❤❤❤

Svar: Aw tack! Hoppas du stannar ❤❤❤❤ x
directioneernovell.blogg.se

2013-08-09 @ 21:15:45
Postat av: Anonym

Du skriver fantastisk bra!

Svar: Åh, tack så himla mycket! :')xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-09 @ 21:39:27
Postat av: My (1D Novell)

sjuuukt braaaaa! haha, vad söta dom är mot varandra. Nu måste Louis gå in till henne å ba.. berätta som dert ligger till! grym del, som vanligt. vill bara ha meeera, typ nu ;) x

2013-08-10 @ 01:09:56
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Clara

Som vanligt, riktigt bra!

2013-08-10 @ 10:54:50
Postat av: Märta

Jag tyckte inte kapitlet var dåligt!!♥

Svar: Gullis!♥ xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-10 @ 11:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0