More than this - Chapter 17

 
Victorias perspektiv:

Bara efter två drinkar så kände jag mig en aning virrig. Det var ingen jobbig virrighet utan den var helt underbar. Jag trodde det skulle vara fruktansvärt att vara full, men nu fattar jag varför folk festar och blir fulla.
"Åh, jag älskar den här låten!" Sa Niall högt och reste sig snabbt - alldeles för snabbt - och snubblade på stolbenet så att han ramlade baklänges och hamnade på rumpan. Om jag hade varit nykter skulle jag hjälpt honom, men nu var jag inte det och jag fattade själv inte vad jag höll på med. Alla runt bordet började skratta när Niall kollade på oss alldeles chockad över vad som precis hänt.
"Hjälp mig upp!" sa han och sträckte ut armarna som ett barn.
Zayn och Liam drog upp honom och bara ett ögonblick senare var Niall på dansgolvet och dansade som att ingen kollade. Zayn, Perrie, Liam och Harry drack snabbt upp det som fanns i deras glas innan dom också gick till dansgolvet och dansade lika galet som Niall.
Jag kollade på Louis och konstigt nog kollade han redan på mig, mina kinder hettades upp en aning och jag gav honom ett svagt leende som han besvarade med ett ännu större leende.
"Vill du dansa?" Frågade han och hoppade över till stolen som Perrie tidigare satt på.
"Jag kan inte dansa" fnittrade jag och kollade på honom.
"Inte jag heller"
Bara några sekunder senare stod jag på benen med Louis hand inlindad med min, vilket jag inte var beredd på men jag sa inget för jag älskade det. Han log innan han gick mot dansgolvet med mig i släptåg, han trängde sig in bland folkmassan och han stannade inte förän vi var mitt i allt. Han började dansa och inte långt efter var jag också igång. Musiken dunkade i kroppen och jag kände mig så himla...fri? Jag hade ingen aning om vad det var men det var helt underbart. Det här är första gången jag är full och detta är definitivt inte den sista.
"Du kan visst dansa!" Sa Louis och log brett.
"Verkligen" skrattade jag och kollade på honom "du med förresten, riktigt snygga danssteg"
Han log och himlade lekfullt med ögonen men fortsatte att dansa.

Jag vet inte hur länge vi dansat, men jag var andfådd, min tunga var som sandpapper och det kändes som att mina fötter skulle ramla av. Jag var glad över att jag inte tagit klackskor vilket Perrie hade gjort. Gud vad jag tycker synd om henne nu, hennes fötter måste vara alldeles förstörda.
"Jag behöver något att dricka" sa jag och Louis nickade. Han tog tag i min hand igen - vilket jag ännu en gång inte var beredd på - och drog med mig genom folkmassan igen. Min kropp dunkade in i andras medans jag tog snabba steg efter Louis och jag hade säkert lyckas få på mig en liter alkohol. Om jag hade varit nykter skulle jag flippa ur men nu var jag ju inte det. Det är så mycket roligare att vara full. Att jag aldrig fattat det när jag var tillsammans med Justin. Nu vet jag iallafall varför han festade hela tiden.
"Vad ska du ha?" Frågade Louis och la sin arm runt min midja så att jag kom några millimeter från Louis kropp.
"Öhm" sa jag och kunde inte sluta tänka på att jag var såhär nära Louis. Hela min kropp var knottrig av gåshud bara av honom "Du får välja"
"Ska jag välja vad du ska ha?" Frågade han och log brett.
"Ja, jag vet inte vad som finns" fnittrade jag och kollade upp på honom.
Han log och lutade sig mot baren och beställde något jag inte hörde, men jag skulle nog inte förstå vad det var även om jag hörde. Jag kollade på bartendern som med vana händer hällde i någon vattenliknande vätska i de två små glasen som stod på den klibbiga barskivan.
Louis betalade och gav sedan mig ena glaset.
"Vad är det här?" Frågade jag och rynkade näsan när jag kände den starka doften tränga sig in i min näsa.
"Vodka" skrattade han och tog en klunk utan att göra någon min.
"Är det gott?"
"Har du aldrig druckit vodka förut?"
"Då skulle jag inte frågat"
Han skrattade och tog ännu en klunk så att glaset blev tomt "drick nu" sa han.
Jag kollade ner i glaset och tog sedan en stor - alldeles för stor - klunk och svalde. Det brände i hela min hals och tårar trängde sig upp i ögonen. Jag hostade och ställde snabbt det lilla glaset på baren och satte händerna på halsen.
"Var det gott?" Skrattade han och la sin arm runt mina axlar och tryckte mig närmare honom.
Jag försökte ge honom en seriös blick men slutade med att jag brast ut i ett skratt.
"En till" hojtade jag och Louis beställde igen.
Även om min hals stod i brand så var det ändå gott, kanske inte så gott som dom frukt drinkarna jag hade fått i mig.
"Här" Louis räckte mig det lilla glaset igen och jag tog tacksamt emot det.
"Vi kör på tre" sa jag och Louis skrattade och nickade.
"Ett...två..." jag kollade på Louis medans han kollade ner i glaset och väntade på signalen "tre"
Jag placerade glaset mellan mina torra läppar och lät den starka vätskan åka ner i halsen.


Louis perspektiv:
Jag kollade på Victoria med ett leende på läpparna medans hon vingligt gick genom folkmassan för att hitta Perrie.
"Louis?" Sa en hes röst och jag vände på huvudet och mötte Harrys gröna ögon "vart är Vic?"
"Vadårå?" Sa jag en aning sluddrigt och höjde på mina ögonbryn.
"Jag trodde du va med henne..." Sa han och lutade armbågarna mot barskivan.
"Hon letar efter Perrie" sa jag och kollade ut över folkmassan igen. Alkoholen hade verkligen påverkat mig, men jag tyckte att jag kände igen en mörkhårig tjej som kollade intensivt på mig. Jag kände igen henne men jag vet inte vart ifrån. Tack för hjälpen alkohol.
"Jag känner igen den där brunhåriga tjejen" sa jag och pekade på henne vilket fick henne att le större än vad hon redan gjorde.
"Hon kanske är ett fan som du träffat någongång" sa Harry och kollade på henne med höjda ögonbryn.
"Nej..." Sa jag och sänkte ögonbrynen "jag tror... Jag tror det är tjejen jag var tillsammans med innan X-Factor. När jag gick i skolan typ"
"Hon kommer mot oss" sa han lågt och bara några sekunder efter var hon framför mig med ett otroligt stort leende på läpparna.
"Louis?" Sa hon och försökte låta förvånad vilket hon såklart inte var "Gud det var så längesen!"
Jag log tvekande och vred på huvudet mot Harry som var påväg bort mot Liam som han hade fått syn på.
"Öh, aa" sa jag och kliade mig i nacken "jag vill inte vara otrevlig eller något, men jag vill inte direkt prata med dig"
"Är du fortfarande ledsen för att jag dumpade dig en timme innan den där skolbalen? Gud, Louis, det var ju evigheter sen!" Sa hon och höjde ögonbrynen innan hon gick närmare mig så att våra kroppar var några millimeter från varandra vilket inte kändes bra "kan vi inte lämna det bakom oss och... Börja om? Det kanske funkar"
"Nej, jag vet vad du är ute efter, vad du nu heter" sa jag och backade in i baren.
"Jag heter Sarah" sa hon irreterat "och jag är verkligen inte ute efter dina pengar. Jag ångrar mig så himla mycket att jag dumpade dig"
Hon putade sina rosa läppar och försökte göra en "puppy look" vilket hon inte alls lyckades med.
"Sanna, nej" sa jag och puttade löst bort henne.
"Sara" rättade hon mig och jag himlade med ögonen "kom igen, Lou, jag vet att du vill. Vad är det som hindrar dig?"
Min blick hamnade på Victoria som kom gående mot baren med Perrie i släptåg. Hon hade ett stort leende på läpparna vilket orsakade mig att också le.
"Är det hon?" Frågade Sara äcklat "usch"
Jag kollade på Sara irreterat och spände käkarna.
"Du kan hålla kä...-" jag avbröts av Saras läppar som hårt pressades mot mina. Min mage vände sig när jag såg i ögonvrån att Victoria kollade på mig. Oss. Även om jag och Vic inte hade något så kändes det fel. Jag tryckte snabbt bort Sara som log nöjt mot mig, hon var verkligen dum i huvudet och jag kunde inte fatta vad jag hade fallit för hos henne förr. Hon var en total bitch vilket jag var medveten om redan när jag var kär i henne i skolan.
"Vi ses" sa Sara och log stort mot mig innan hon vände huvudet mot Vic som kollade chockat på oss.
Shit.


---

TADA! Förlåt, detta kapitel skulle kommit upp igår, men jag hade helt enkelt inte tid. Jag är iallafall hos min farmor just nu så detta kapitel är skrivet från mobilen och därför ganska kort. Hoppas ni tycker om kapitlet och kommentera vad du tycker!

 
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Draaaamaaa!!

Svar: Yeeeees! :)xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-08 @ 19:57:50
Postat av: My (1D Novell)

men ååh.. de som var så himla braa :( jaja, lite drama lär de finnas, bara de blir bra å hoppas verkligen Vic inte överreagerar och att hon inser att det inte var Louis fel! x

Svar: Det får vi hoppas :)xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-08 @ 22:22:45
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Lisa

Precis börjat läsa din novell, seriöst du är begåvad eller något.
Bästa novellen jag har läst typ,

Svar: Aw, tack så sjukt mycket! Det värmer :)xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-08 @ 23:12:42
Postat av: One direcrion

Jätte bra novell, när kommer nästa del ut?❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

Svar: Tack sötis! Jag tror den kommer upp idag någon gång :)xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-09 @ 11:22:43
Postat av: Märta

Åhhhhhhh!!!! Hoppas inte att Vic tar det för hårt. Jag säger bara att detta är min favorit novellblogg!!

Svar: Aw! Du är så himla söt! :)xx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-09 @ 14:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0