More Than This - Chapter 24

Victorias perspektiv:

Himlen var målad i en rosa och orangea nyanser på den molnfria himlen medans vi gick mot min lägenhet. Vi var vid Big Ben just nu och jag visste att det var hur långt som helst hem men jag ville hinna se London innan jag åker hem.
"Vart bor du? Alltså vart är du ifrån?" Frågade jag och kollade på Louis. Hans blick var riktad framåt och han hade ett leende på läpparna.
"Jag trodde du hade läst om mig på internet" sa han med ett flin och jag himlade lekfullt med ögonen men ett skratt lämnade mina läppar.
"Du tänker mobba mig för det nu va?" Sa jag och knuffade honom löst på sidan.
"Kanske" sa han och skrattade lågt "jag är från Doncaster"
"Doncaster?" Sa jag och höjde mina ögonbryn "Där brukade jag vara när jag var mindre, min farmor bodde där"
"Vart?"
"Det kommer jag inte ihåg" fnittrade jag och lutade huvudet lite bakåt så att mitt ansikte var riktat mot himlen.
"Brukade Josh också vara där?"
"Nej, Josh är min kusin från mammas sida" sa jag och Louis nickade.
"Har du några kusiner från din pappas sida?" Frågade han och jag skakade på huvudet.
"Nej, jag har bara två kusiner och det är från mammas sida" sa jag och drog handen genom håret efter att en vind fått mitt hår att hamna i ansiktet "Josh och Ben har jag fått stå ut med och det var inte roligt"
"Ben? Är det Josh brorsa?"
"Jepp" jag nickade.
"Jag hade ingen aning att han hade en brorsa" skrattade Louis och jag hängde med.
"Hur länge har du känt Josh egentligen?" Frågade jag med skratt i rösten.
"Jag har ingen aning" sa han och jag började skratta ännu mer.
"Är det inte sen X-Factor?"
"Kanske"
Jag fnittrade och kastade bak håret så att det hamnade på ryggen.
"Iallafall, du får berätta mer om dig" sa han och la sin hand på min rygg och det där välkända pirrer fanns i min mage.
"Du får berätta om dig också" sa jag och kollade på honom med ett leende som lekte på mina läppar.
"Du kan ju fortsätta läsa om mig på internet eftersom du inte vill fråga mig" sa han retligt och jag knuffade till honom.
"Sluta!" Sa jag och försökte låta seriöst men ett stort, brett leende avslöjade mig.
"Du är så söt när du blir frustrerad" skrattade han och la sin arm runt mina axlar.
"Jag är inte frustrerad!" Sa jag och himlade lekfullt med ögonen.
"Lite" sa han och drog mig närmare, jag kunde känna hans läppar mot min hjässa men han hejade sig. Vi hade båda bestämt att vi inte ska få det att se ut som att vi är tillsammans, både för att jag inte vill att alla ska tro att jag varit otrogen mot Justin och i hemlighet träffat Louis. Louis hade dessutom sagt att vi var "på G" och att vi tog det lugnt så då behövde vi få det att se ut så också.
"Jag glömde" sa han och log svagt.
"Det gör inget" sa jag och lutade mitt huvud mot hans axel men jag hejdade mig snabbt - nu gjorde jag precis som Louis gjorde.
"Du verkade också glömma" skrattade Louis och jag himlade lekfullt med ögonen.

-

"Vilken film ska vi se?" Frågade jag och satte mig i soffan bredvid Louis. Han la direkt sina armar runt mig och placerade en lätt kyss på munnen.
"Du får välja" sa han mot mina läppar och som vanligt stod min kropp i brand. Helt otroligt.
"Vi ser vad som går på tv" sa jag och trasslade mig ur hans famn för att hindra mig själv från att hoppa på honom. Jag räckte mig efter fjärrkontrollen som låg på bordet och satte på tv:en.
"Är inte det en film?" Frågade Louis och tog fjärrkontrollen från min hand så att jag inte kunde byta.
"Vadå för film?"
"Är det inte The cabin in the woods?" Louis hade ett flin på läpparna och jag kollade oförstående på honom.
"Är den bra?"
"Jag tror det"
Jag lutade mig tillbaka och kollade på tv:en.
"Jag tror du kommer gilla den här"
Jag kollade upp på Louis som flinade ner mot mig. Jag höjde ögonbrynen och vände tillbaka blicken mot tv:en.

"Louis!" Näsan skrek jag när insåg att det var en skräckfilm som han fått mig att kolla på utan att jag visste om det.
"Jag visste att du skulle gilla den" skrattade han och jag tog stressat tag i en kudde för att dölja ansiktet så att jag inte kunde se den förskräckliga filmen.
"Är du rädd?" Louis la sina armar runt mig och drog mig närmare så att jag var tryckt mot hans bröst.
"Ja herregud! Jag kommer aldrig kunna somna efter det här" sa jag och pekade mot teven utan att kolla dit.
"Tur att jag är här då"
Han placerade en puss på min panna och jag log svagt in i kudden.
"Kan du ta bort kudden från ditt vackra ansikte" sa han. Mina kinder hettades upp rejält och jag kunde verkligen inte ta bort kudden nu.
"Inte än" sa jag och Louis skrattade.
"Jag stänger av tv:en"
"Nej"
Louis skrattade och utan att jag hann reagera drog Louis bort kudden. Han placerade sina mjuka läppar mot mina och lutade mig sakta bakåt så att jag hamnade på rygg med Louis lätt på mig.
"Du skulle stänga av teven om jag tog bort kudden"
"Men du tog inte bort den"
Jag fnittrade innan Louis tryckte sina läppar mot mina igen. Han la sig försiktigt på sidan och la sin arm runt mig, han lämnade mina läppar som jag hade ett stort leende fastklistrat på.
"Hade du tänkt att sova här?" Frågade jag när han blundade.
"Nej..." Sa han och log "vi hade tänkt att sova här"
"Jag hatar att sova på soffan" sa jag även om det inte riktigt var sant. Det var otroligt mysigt att sova på soffan men efter den där filmen var det bara läskigt.
"Kom" jag tog tag i hans hand och drog med honom ur soffan och till sovrummet. Vi båda la oss under täcket med kläderna på, vi var alldeles för trötta att byta om.

Precis när jag hade lyckats somna började min mobil som fortfarande låg i min ficka ringa. Den irriterande ringsignalen satte igång och jag suckade högt. Louis arm höll mig nära honom och jag ville verkligen inte gå upp. Försiktigt lyfte jag Louis arm och reste mig upp från sängen för att komma ut ur rummet så snabbt som möjligt. Eftersom jag var nyvaken och ljuset från mobilen var starkt så svarade jag utan att titta vem det var. Vem det nu var måste ha en himla bra anledning till att ringa mig mitt i natten.
"Hallå?" Svarade jag med min hesa morgon röst. Skratt hördes från andra sidan och det fick mig att tro att det var någon som busringde.
"V-Vic?" Rösten från andra sidan luren tillhörde Justin. Han skrattade som att han aldrig gjort det förut och det glädje mig faktiskt, äntligen hade han slutat med sina deppigheter i soffan som Christopher kallade det.
"Justin det är mi...-"
Han började skratta ännu mer och jag hade planer på att lägga på men Justin började prata och jag var inte typen som la på när någon pratade.
"Vic, babe, jag vet en låt som passar oss perfekt"
Jag höjde ögonbrynen och lutade mig mot väggen.
"Va?"
"En låt... Som passar oss perfekt"
Det måste vara något fel på honom just nu. Han är säkert full.
"L-lyssna"
Det blev tyst och jag kunde höra lågt skrattande och klickande.
"Lyssna nu"
"Ja" sa jag otåligt och gäspade stort. På andra sidan luren började ett piano spela och först trodde jag att det var Justin som spelade, men såklart inte. Han spelade från datorn. En tjej började sjunga och direkt visste jag vilken det var.


"It feels like we've been out at sea, oh
So back and forth that's how it seems, whoa
And when I want to talk, you say to me
That if it's meant to be, it will be, whoa, whoa"

"Kommer du ihåg när jag sjöng den här för dig?" Sa Justin medans musiken spelades i bakgrunden.
Jag svarade inte. Allt kom poppande upp i hjärnan och det här var det sista jag ville tänka på.
"Justin..-"
"Kommer du ihåg på konserten när jag sjöng den här, du grät, Vic. Saknar du det inte?" Jag kunde höra att Justin snart själv började gråta. Jag svarade inte och jag hade inte chansen heller. Justin flyttade förmodligen tillbaka mobilen till datorn för musiken blev högre och det var nu den känsliga delen kom.

"I'm overboard and I need your love, pull me up
I can't swim on my own, it's too much
Feels like I'm drowning without your love
So throw yourself out to me, my lifesaver"

Jag hatar dig Justin. Du för mig att nästan tycka synd om dig, men det är det inte. Du är patetisk.
--

Ännu ett mobilinlägg! Lite tråkigt kapitel kanske men yes! Iaf, tänkte fråga om ni vill ha bilder eller inte? Mobilen ville knte ladda upp den så det är anledningen. Vill ni fantisera er in i eran egna värld eller vill ni ha bilder så att ni vet ungefär hur allt är? KOMMENTERA SÅ JAG VET!


Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra!:)

2013-08-18 @ 00:02:16
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja ha bilder, men om det inte går låt det bara va då. För novellen är jätte grym!!

2013-08-18 @ 08:51:47
Postat av: Märta

Aww vad gullig Louis är då!!! Men inte Justin -.- Blir så glad varje gång du har lagt upp ett nytt kapitel!!♥♥

Svar: Ja eller hur! Åh vad gullig du är! Dina kommentarer gör mig så glad hihi♥♥ x
directioneernovell.blogg.se

2013-08-18 @ 12:54:11
Postat av: My (1D Novell)

sjukt bra! bilder är bäst, hihi ;) ååh.. Louis är så fin jag orkar inte :(

Svar: Tack! Jag tror nog bilder är bäst också haha ;) x
directioneernovell.blogg.se

2013-08-18 @ 18:13:24
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Clara

Helst med bilder, bra kapitel

Svar: Tack! x
directioneernovell.blogg.se

2013-08-19 @ 17:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0