More Than This - Chapter 22

 
 
Victorias perspektiv:
Så fort jag satte min fot i den varma lägenheten sparkade jag av mig skorna och lutade mig utmattat mot väggen. Efter att gått sammanlagt i tre timmar med höga klackskor var rena helvetet, jag fattar inte varför jag tagit dom enda från början.
"Var det så jobbigt att gå?" Louis flinade och tog av sig sina vita Converse som han förmodligen tvättat efter dagen på stranden när det ösregnade, eller så hade han bara köpt nya.
"Ja, jag fattar inte varför vi skulle ta den där omvägen tillbaka till bilen" sa jag i en suckning "Det tog ännu längre tid"
"Bara för att du gick så långsamt" sa han retsamt och vi gick in i köket där Louis direkt satte igång te vatten, det måste vara en vana för honom att dricka te när han kommer hem efter att varit ute.
"Det fanns en anledning" sa jag och log svagt.
"Varför tog du inte Converse?"
"Om jag hade varit medveten om att vi skulle gå runt hela London så skulle jag gjort det" sa jag och Louis skrattade. Jag älskade hans skratt, jag skulle kunna lyssna på det hela tiden.
"Jag går och byter om" sa jag och kastade ett leende till Louis innan jag gick till sovrummet. Min väska som fortfarande hängde på axeln kastade jag på sängen så att mobilen och min plånbok åkte ut. Jag bytte ut den trånga klänningen till ett vitt linne med ett par gråa mjukisbyxor som jag hade fått av mamma, dock hade hon köpt fel storlek så dom var en aning förstöra. Jag  satte upp mitt trassliga hår i en bulle på huvudet innan jag la mig på sängen och kollade på mobilen. Mamma hade svarat på mitt sms bara några minuter efter att skickat till henne, men det var då jag kysste Louis. Hela min kropp blev varm bara av att tänka på det, allt var så himla perfekt. 
 
From: Mum
Oh, it's so beautiful, how was it? Who are you there with? Miss you so much to honey x

Jag log och läste smset några gånger till innan jag svarade. Skulle jag berätta om mig och Louis eller skulle hon få reda på det genom skvallertidningarna hon alltid läser?
 
To: Mum
It was perfect! I can not believe I dared haha. I was there with Louis, you will probably see everywhere in the newspaper who it is tomorrow x
 
Jag la mobilen bredvid mig och blundade. Direkt började bilder från kvällen spelas i mitt huvud och ett stort leende placerades på mina läppar när jag tänkte på kyssen. Hur Louis sagt att han alltid velat kyssa mig, gud, bara av att tänka på det så fick jag tusentals fjärilar i magen. 
 
-
 
"Vart ska vi mötas då?" frågade jag och strök bak en hårslinga som hamnat i mitt ansikte.
"Starbucks?" föreslog Louis och höjdeögonbrynen.
"Vilken? Det finns typ tusen stycken" sa jag fnittrigt.
"Den vi möttes på, du vet den dagen då du fick en host - och skrattattack samtidigt?" 
Jag skrattade och nickade. Jag kommer nog aldrig glömma bort den dagen "Vilken tid?"
"Vi är nog klara runt fyra" sa han och kollade på sin silvriga klocka han hade på armen "Jag kan ringa dig när intervjun är slut"
"Det låter bra" svarade och nickade igen, jag vände huvudet och kollade ut genom fönstret där Londons gator svischade förbi.
"Jag skickar med dig en vakt" fortsatte Louis och jag kollade tillbaka på honom.
"Jag behöver ingen livvakt" sa jag och höjde ögonbrynen.
"Man vet aldrig" Louis ryckte på axlarna och log "Jag vill bara inte  att du ska bli attackerad av fans"
Han lutade sig framåt och kysste mig på munnen innan bilen stannade.
"Jag kommer knappast bli attackerad" sa jag och log mot Louis innan jag hoppade ur den stora svarta bilen "Ses sen"
Direkt svepte kalla vindar förbi mig och jag drog min skinnjacka tajtare runt mig innan jag började gå längs gatan och bara njöt av London. Min absoluta favoritstad. Jag måste verkligen börja åka hit oftare.
Mina ögon fann direkt den rosa, inramade affären längre bort på gatan och inombords skrek jag av lycka. Jag hade alltid varit galen i Victoria's Secret efter att jag fått en bodymist från mamma och pappa i födelsedags present när jag fyllde sjutton år. Efter det gick jag alltid till Victoria's Secret när jag hade tid och kunde spendera timmar på att lukta på alla olika parfymer och kroppskrämer som fanns, men aldrig hade jag köpt något. 
När jag kom in i affären gick jag direkt till bodymist hörnan. Jag log nöjt när jag tog tag i "Such a Flirt" som jag visste Josie hade köpt till sin syster när hon fyllde år. 
"Ursäkta?" sa en ljus röst bakom mig och jag vände mig direkt om. Två tjejer i tretton årsålder stod med två leenden fastklistrat på sina ansikten och jag började känna mig en aning pirrig. Jag visste att dom var fans av antingen Justin eller One Direction och oftast brukade dom kasta fula ord i mitt ansikte. 
"Är inte du Victoria Sparker? Justins tjej?" frågade den andra tjejen och jag höjde mina ögonbryn. Hade Justin fortfarande inte gått ut med att vi var över?
"Öh, nej" sa jag tvekande "Alltså, jag är Victoria men jag och Justin gjorde slut för längesen"
"Det har han inte sagt?" sa nu den andra tjejen, hon kollade på sin vän men vände sedan blicken till mig igen "Kan vi få ta bild med dig?"
Frågan kom som en chock, vilket det alltid gjorde när fans frågade om dom fick ta bild med mig. Det var inte många som frågat mig det.
"Visst" sa jag långsamt och båda tjejerna log innan dom både tog upp sina mobilen och ställde sig bredvid mig. Jag log mot kameran medans tjejernas ansikten var tätt ihoptryckt med mitt. 
 
Jag lämnade Victoria's Secret med en kasse i handen. Jag kunde bara inte låta bli att köpa "Such a Flirt". Jag hade velat ha den sålänge så det var verkligen på tiden att jag köpte den. Min mobil som låg i bakfickan gav ifrån sig ett ljud och jag drog direkt upp den.
 
From: Josie
Awww, omg, you and Louis are so cuuuuute together! The picture of you two kissing in London Eye is just... omg perfect! Have never seen cuter pictures! Miss you babe, see you in like two weeks x
 
Ett leende placerades på mina läppar och nu växte saknaden för Josie enormt inom mig. Jag hade inte varit medveten om att jag saknat henne såhär mycket och jag hade inte heller varit medveten om att jag skulle hem om två veckor. Då kommer jag behöva lämna Louis och sedan ska han på turné. Mitt leende suddades ut och min mage vred ihop sig.
 
 
------
 
Inte alls nöjd med kapitlet men jaja, något är det ju eller hur? ;) Fortsätt kommentera frågor så kommer jag svara på dom i ett inlägg som kommer ut den 16 :) x

Kommentarer
Postat av: Berättelser om One Direction

Jätteebra!:D va inte missnöjd!

Svar: Åh tack! :Dxx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-14 @ 23:53:58
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Märta

Åh jag älskar "Such a flirt" den luktar jättegott!! Längtar så efter nästa!! Och jag är verkligen glad att du har fått fler läsare♥♥♥

Svar: HAha jag har faktiskt aldrig luktat på den haha! Åh tack, jag med :Dxx
directioneernovell.blogg.se

2013-08-15 @ 15:40:43
Postat av: My (1D Novell)

skit bra ! älskar denna del, Louis är så himla fin, helt ärligt ! <3

2013-08-15 @ 17:54:00
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Clara

Super bra, fortsätt såhär👏

2013-08-15 @ 20:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0