More Than This - Chapter 35

Victorias perspektiv:

Det har gått fyra dagar utan kontakt med Louis. Fyra vidriga dagar. Jag trodde aldrig i hela mitt att det skulle vara såhär hemskt. Jag har ju nästan gått igenom det här förut med till exempel Justin. Men då var jag som dumpade honom och det fanns en anledning till det. Men nu när det är Louis som dumpat mig för ingenting så känns det helt... Jag kan inte ens finna ord för hur jobbigt det är. Det är rent helvete rakt utsagt. Varje sekund, minut och timme växer saknaden och det tar verkligen kål på mig. Jag har inte sovit ordentligt på flera dagar och detta gör inte saken bättre. Hur är det för Louis egentligen? Tänker han på mig så som jag tänker på honom? Tänker han på allt vi sa och vad vi gjorde så som jag gör? Saknar han mig också? Det måste han ju göra. 

Jag reste mig upp ur sängen som jag har spenderat dom senaste dagarna i och lyssnat på deppig musik för att komma bort från verkligheten och framför allt Louis ett tag. Det hjälpte på sätt och vis men Louis fanns ändå alltid, verkligen alltid, i mina tankar. Oavsett vad. 
Golvet knarrade under mina fötter när jag långsamt gick mot badrummet för att börja packa ihop mina grejer. Jag ska hem till New York om endast två dagar och jag vet inte riktigt vad jag känner inför det. Det kommer självklart bli en stor lättnad att komma bort härifrån där alla minnen är med Louis men samtidigt så vill jag fortfarande stanna kvar. Jag ser England mer som mitt hem nu när jag äntligen kommit tillbaka och tillbringat en hel månad här. Det är lugnare här än vad det är i New York och jag verkligen tröttnat på att stressa runt i stan för att komma vart man än ska. 

Jag ställde mig framför den stora spegeln ovanför handfatet och kollade uttryckslöst på min spegelbild. Jag blev nästan äcklad av att se mig själv såhär. Mitt hår var otroligt smutsigt efter flera dagar utan att duscha, jag hade påsar och mörka ringar under ögonen och min kropp hade blivit något smalare efter att inte ätit något. Det är inget jag gjort medvetet, jag har bara inte haft någon ork eller lust att äta.
Jag vände mig snabbt bort från spegeln innan det slutade med att jag stod och grät. Men jag tvekade på att jag skulle börja gråta. Så mycket som jag gråtit dessa fyra dagar har gjort så har jag inte har några tårar kvar.

Mina tankar avbröts när plötsligt ytterdörren öppnades och små prat fyllde den tysta lägenheten. För en sekund tänkte jag på att det Louis, att han äntligen kom tillbaka och sa att han inte brydde sig om vad tidningarna hade hittat på om mig - t-ex om att jag hade legat med en kille när jag var tillsammans med Louis, vilket jag inte gjort. Men hur dum får jag vara? Varför skulle Louis komma tillbaka till mig.

"Vic?" ropade en välkänd röst och direkt sprang jag ut ur badrummet. När jag kom ut till hallen stod min älskade kusin på benen igen med ett stort, stolt leende på läpparna.

"Josh!" sa jag och försökte le men det gick ingen vidare. Det gick bara inte. Det var så längesedan jag faktiskt log att jag nästan glömt bort hur man gör. 

"Hur är det?" frågade han och gick närmare mig med sina armar öppna, redo att krama mig men jag backade.

"Jag skulle inte kramat mig om jag var dig" sa jag och Josh höjde sina ögonbryn så att det bildades rynkar på pannan. Och där var det djupa såret...

"Vadårå?" 

"Jag har inte duschat på dagar" 

"Vic, du får duscha. Du behöver inte vara blyg för att slösa pengar"

"Jag vet det, jag bara...." sa jag lågt och vände bort blicken "Jag har inte orkat...du vet vad jag menar"

"Jaha" sa Josh lågt och nickade svagt, nästan lite generat. Han hade förmodligen glömt att jag och Louis inte var tillsammans längre "Har du inte orkat äta heller?"

"Va?"

"Du är jätte smal" jag kunde höra att oron ökade i Josh' röst.

"Jag har bara inte varit hungrig" 

"Vic..." 

"Jag har bullar om du vill ha" sa en ljus röst och en brunhårig tjej tittade fram bakom Josh. Bec.

"Öh" jag var inte alls hungrig men jag ville inte säga nej. Förmodligen ville dom bara få i mig mat innan jag faller ihop "Ja tack"

Bec log och ställde sig bredvid Josh, hon pussade honom snabbt på kinden innan hon gick in i köket med två matkassar runt armarna. Man såg redan nu att Bec och Josh är perfekta för varandra. Man ser att Bec skulle göra allt för Josh och tvärtom.

"Jag måste vila lite, går det bra?" frågade Josh och jag vände blicken tillbaka till honom.

"Självklart" sa jag "Du behöver inte fråga det"

Josh log mot mig innan han långsamt och haltande gick förbi mig.

 

"Här" sa Bec och ställde en tallrik med en bulle och en mugg med varm choklad framför mig på det vita bordet.

"Tack" sa jag lågt och kollade på henne när hon satte sig framför mig med sina händer lindade runt sin kaffekopp. Hennes långa naglar var målade i vitt nagellack och det ännu en sak jag var avundsjuk på. 

"Vic?" sa hon plötsligt precis när jag skulle stoppa min bulle i munnen "Har du berättat sanning för Louis? Att du verkligen inte har legat med någon kille?"

Jag kollade på Bec i några sekunder innan jag skakade på huvudet "Nej"

"Säg det innan det är försent" 

 

Louis perspektiv:

"Redo?" frågade Paul när jag räckte honom resväskorna. Jag nickade och gick vidare efter Harry upp för den smala trappan till flygplanet. Det där pirret som alltid brukade finnas i min mage när vi skulle åka till ett annat land fanns inte där längre. Jag kände mig inte riktigt hundra procent redo att åka nu men jag visste att det här skulle göra det lättare att glömma Victoria. 

"Vem tog min banan?!" tjöt Niall när jag och Harry klev in i flygplanet där Niall, Zayn och Liam redan var. 

"Vilken banan?" suckade Liam och kollade tröttsamt på Niall.

"Jag la en banan här innan jag gick på toaletten och nu är den borta! Det var faktsikt min frukost" sa Niall med sänkta ögonbryn och pekade på sin flygstol "Den låg precis där"

"Jag tog den" sa Zayn och log.

"Varför då? Du visste ju att den var min!" 

"Det stod inget namn på den" 

"Men det var jag som köpte den" 

Jag suckade och satte mig bredvid Liam medans Zayns och Nialls argumentering fortsatte.

"Hur är det?" frågade Liam och vände huvudet till mig.

"Rör inte mitt hår!

"Det är okej" svarade jag och suckade.

"Du vet, tidningen kanske har fel? Tänk om det bara är ett rykte och så lämnar du henne för ingenting?"

"Hon skulle ju ringt och allt då" sa jag irreterat och lutade huvudet bakåt.

"Jag fattar inte hur du kunde äta min banan sådär! Liam varför hindrade du honom inte?!"

Jag suckade djupt och tog upp min mobil ur fickan. Jag hade inte använt min mobil på flera dagar då den legat på golvet efter att jag kastat den i väggen så hårt att den både stängdes av och stora sprickor fyllde skärmen både fram och bak. Därför blev det som en chock när jag startade den och fick se en bild på mig och Vic när vi var uppe i London Eye. Mitt ansikte var nära hennes och ett stort leende var fast klistrat på hennes fina läppar. Det var då jag kysste henne för första gången.

---

 

Inte speciellt långt, men jag hinner inte skriva mer :( Förlåt. Hoppas ni gillar kapitlet iaf och kommentera SUPER MEGA mycket sötisar! xx

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Märta

❤️❤️❤️ Haha bara älskar Zayn och Niall's konvesation!! Superbra!!! Längtar så till nästa kapitel!
Jag måste bara fråga, om det är jag som inte har koll på någonting eller någon helt annan orsak. Varför skriver man xx? Och vad betyder det?❤️❤️

2013-10-07 @ 22:26:58
Postat av: Märta

❤️❤️❤️ Haha bara älskar Zayn och Niall's konvesation!! Superbra!!! Längtar så till nästa kapitel!
Jag måste bara fråga, om det är jag som inte har koll på någonting eller någon helt annan orsak. Varför skriver man xx? Och vad betyder det?❤️❤️

Svar: Tack sötis! x betyder typ puss eller något sånt haha❤️
directioneernovell.blogg.se

2013-10-07 @ 22:27:08
Postat av: Berättelser om One Direction

Jättebra!!

Svar: Tack sötis!
directioneernovell.blogg.se

2013-10-08 @ 01:56:35
URL: http://berattelsermedonedirection.blogg.se
Postat av: Lisa

Detta kapitel har varit sjukt efterlängtat! Kapitlet var super bra! Åå jag bara hoppas att det löser sig mellan Vic och Louis! Dom är ju så söta tillsammans! :') Mer i af! Älskar novellen! Xx :*<33

Svar: Tack hihi va kul! :D❤️
directioneernovell.blogg.se

2013-10-08 @ 10:21:23
URL: http://lisaandersson1.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Jättebra!! Haha, älskar att Niall blir arg på Zayn! Haha

Svar: Tack haha :D
directioneernovell.blogg.se

2013-10-08 @ 15:05:42
URL: http://novellfoton.blogg.se
Postat av: My (1D Novell)

haha men jaaag gråter! så himla underbar del även om den var hemsk ju? älskar Niall, haha. Kunde se mig när de pratar så där framför mig och jag skrattade faktiskt IRL. (eh ja, min humor är sämst), haha alltså ååh. Du är så otroligt bra och de måste lösa det här snart!

Svar: Haha åh sötis! Nej du har inte alls dålig himor, jag skrattade själv i IRL när jag skrev det haa (eller så har vi båda kanske dålig humor)
directioneernovell.blogg.se

2013-10-08 @ 17:34:53
URL: http://novellermedonedirection.blogg.se
Postat av: Moa

Ääääälskar novellen så sjuukt mycket! Älskar speciellt Niall när han ba "Vem tog min banan?! >:(" xD skriv meer c:

Svar: Aw gullis! Taaaack hihi ❤️
directioneernovell.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0